joi, 21 februarie 2019

Seara poemelor de dragoste la Fabrica de poezie




13 februarie a fost zi cu noroc. M-am alăturat şi altor iubitori de versuri în cadrul unui eveniment cultural tare drăguţ. La Fabrica de poezie am sărbătorit iubirea citind poeme scrise de noi sau de alţii. Din ele s-au ridicat încet şi au călătorit spre sufletul nostru duhurile iubirilor vesele şi triste, melancolice sau jucăuşe. Aşa ca în prag de Valentine’s Day.  Fiecare a adus o nuanţă proprie, un fior, o emoţie ştiută, poate, doar de el sau de ea. Voci tinere şi voci consacrate, toate au contribuit la o seară dedicată sentimentului datorită căruia există poezie. Ce-ar mai fi făcut Eminescu fără tresăririle inimii? N-am mai fi avut nici „Luceafărul”, nici „Floarea albastră”.

Voi enumera doar câţiva dintre cei prezenţi miercuri, 13 februarie, în Club Fabrica: doamna Liliana Popa, jurnalist la BucureştiFM, Emanuel Pătrăşcioiu, poet (inclus în volumul de poezie contemporană „CarTe diem”) şi Alexandra Medaru, scriitoare şi critic literar, care a lecturat câteva poeme din volumul „Demoni şi demurgi” (ed. Eikon).

Cât despre mine, am ales să prezint povestea unei iubiri, una începută cu vis şi dorinţă şi sfârşită în dor şi freamăt. Uneori mă bucur că inima mea a cunoscut tumulturi pentru că aşa mi-a venit inspiraţia unor creaţii deosebite. Am selectat câteva poezii din volumul meu de debut „Moartea era un iepure şchiop” (ed. Karth), dar şi unele din viitorul meu volum de poezii. Cristina m-a acompaniat, dând tonul fiecărui capitol din istorioara iubirii. O talentată ilustratoare, are şi o pagină de Facebook, Zinzolina's Art, unde îi puteţi descoperi creaţiile.

Gazda evenimentului a fost Georgiana Mihăilă, bloggeriţă de succes, alias O pisică neagră. Cum i-a venit ideea Fabricii de poezie? Ne spune chiar ea pe blog:

În urmă cu ceva timp, mă tot gândeam să organizez un eveniment dedicat poeziei. De fapt, nu aș spune chiar „eveniment”, ci mai degrabă „întâlnire”. Voiam să ne strângem câțiva oameni ce scriu versuri și să povestim. Alături de alți oameni, eventual, care să ne fie public. După câteva participări sporadice pe la alte evenimente de acest tip, dar care îmi păreau prea rare, într-o seară obișnuită de joi, ce nu anunța absolut nimic ieșit din comun, am fost omul potrivit la locul potrivit. Mi-am discutat ideea, iar ea a început să prindă contur. Așa a luat ființă „primul volum” Fabrica de poezie, o întâlnire programată pe 15 ianuarie, odată cu ziua lui Eminescu, declarată și Ziua Culturii Naționale.

Georgiana pregăteşte câte un eveniment lunar marca Fabrica de poezie; unul tematic, ceea ce înfrumuseţează, cu siguranţă, peisajul liric de pe la noi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.